Kerst, tankinitops en work-outs

Morgen is het kerst en dan wil je er natuurlijk feestelijk uitzien. Trek je een mooie jurk aan, of een glitterrok of wordt het een feestelijke broek met leuke top? Misschien komt je tankinitop wel van pas, vaak doen deze het erg goed onder een sjiek vest of glamour blazer.

 

Kerst, tankinitops en work-outs

 

Maak je nog niet druk om al dat lekkers, want ná de feestdagen ga je de extra kilo’s er echt weer afsporten en diëten. Wij hebben daar hele goede tips voor, zodat je je nu op al dat lekkers kunt storten en de komende zomer feilloos in je bikini past! De pepernoten die je er afgelopen weken bij hebt gesnoept en de oliebollen waarvan je straks gaat smullen train je er vanaf januari allemaal af met onderstaande Work-outs! Tussendoor laten we een aantal tankini topjes zien die perfect onder een jasje te dragen zijn tijdens de feestdagen.

 

  LASCANA tankini in oversized model 

Work-out 1: Train de buitenkant van je dijen

Laten we beginnen met je dijbenen. Hiervoor heb je eigenlijk niets anders nodig dan je trap. Die heb je vast wel in je huis. Eerst zet je je rechtervoet op de eerste trede, waarna je je linkervoet op precies dezelfde tree zet. Staan nu allebei je voeten op de trede? Dan kan je je rechtervoet op de grond zetten en daarna volgt je andere voet. Dit doe je ongeveer 20 keer en je eerste work-out is een succes!

Work-out 2: Billen en benen trainen

Bij deze oefening ga je met beide benen naast elkaar op de grond staan en je laat er een beetje ruimte tussen. Als je ze op schouderbreedte zet, dan weet je dat het goed is. Probeer nu elke keer je tenen aan te raken waarbij je elke keer dus naar voren buigt. Als je hele mooie billen wilt, dan buig je telkens zo diep mogelijk naar voren.

 

 

Work-out 3: Schouders en biceps

Vergeet vooral je schouders niet! Deze zijn altijd goed zichtbaar in jurkjes en straks ook in je zwemkleding dus dit is een heel belangrijk lichaamsgedeelte.Heb je gewichten in huis? Mooi! Zo niet, maak deze dan door 2 plastic frisdrank te vullen met wat water of zand. Sta je klaar? Daar gaan we: houd de 2 gewichten met beide handen vast en beweeg je handen nu richting schouderhoogte met je handpalmen naar elkaar toe. Ben je hiermee klaar, dan breng je beide handen ver boven je hoofd, houd ze daar even vast en breng ze daarna weer richting schouderhoogte. Herhaal dit een paar keer, terwijl je je benen op heupwijdte hebt staan en zorg dat je knieën een beetje gebogen zijn.

Work-out 4: Buik trainen

Hey lady, nu je buik…misschien wel het gedeelte van je lichaam waar je je de meeste zorgen over maakt. Bij vrouwen gaat het vet hier namelijk als eerste zitten en is je mooie strakke buik al snel ver te zoeken na de decembermaand. Maak je je nu ook al zorgen over hoe dat straks in de zomer moet met je buikje en vraag je je af of je die extra kilo’s er nog wel op tijd af krijgt? Met deze oefening ben je er nog ruim op tijd bij zodat je hem niet hoeft te verbergen achter je handdoek of in een te grote strandjurk.

 

KANGAROOS oversized tankini   

 

Je kent vast die ballen wel die speciaal voor fitness zijn, ook wel stability ball genoemd, ze lijken een beetje op een skippy bal van vroeger. Ga met je ellebogen en onderarmen op de bal leunen, terwijl je met je tenen de vloer aanraakt. Als het goed is lig je nu zo recht als een plank, waarna je de bal in 3 cirkels naar rechts en links beweegt. Herhaal dit zoveel je kan.


Tip: Ga op de grond liggen en houd je benen een beetje in de lucht en probeer dan met je hoofd richting je knieën te komen. Als je bijna bij je knieen bent laat je je hoofd weer zakken naar de grond. Dit herhaal je zo’n 10 keer voor het beste resultaat.

Als je straalt ben je op je mooist

Doe bovenstaande work-outs minstens 3 keer per week zodat je nog voor de zomer je ideale bikini-body hebt. Voor nu hele fijne dagen toegewenst en geniet er vooral heel erg van zonder zorgen over je gewicht. Als je straalt ben je altijd op je mooist, hoeveel kilo je ook weegt.