Strakke billen trainen voor bikini of badpak

Droom jij ook wel eens van strakkere, rondere billen? Vooral momenten dat je weer in je bikini moet, of lingerie moet passen in het pashokje zijn erg tricky. Van het ene moment verander je van een happy girl in een not-so-happy girl omdat het spiegelbeeld je weer eens vertelt dat je toch écht eens wat aan je bilpartij moet gaan doen. Het is vaak net niet zoals jij het wilt. En tja..vrouwen zijn nu eenmaal kritisch over zichzelf. Wij weten er alles van en wie weet heb jij wel iets aan onze bikinigids zodat je precies weet welke bikini jou mooi staat. Maar ja..hoe vaak iemand je ook vertelt dat je prachtige billen hebt, tóch is het nooit goed en strak genoeg. Herkenbaar toch? Daarom hebben we hier dé billen train tips zodat je vanaf vandaag iets aan je achterwerk kunt doen! Wil je strakkere en stevige billen, lees dan verder!

Strakke billen trainen voor bikini of badpak

Bovenbenen trainen is een must

Als je voor een prachtige bilpartij gaat, dan moet je óók je bovenbenen trainen, want het vet dat daar zit bepaalt toch grotendeels de vorm van je billen. Je moet dus niet alleen je billen trainen, maar het is ook vrijwel noodzakelijk om je bovenpartij van je lovely benen te trainen! Maar geen nood, bij vrijwel elke oefening die je doet worden ook je bovenbenen getraind. Maar let daar dus wel op als je workout oefeningen zoekt! Wil je een beetje lazy beginnen, dan hebben we hier een fijne oefening voor de eerste week. Je kan lekker op de bank gaan liggen of zitten hiervoor. Houd je benen gestrekt voor je en probeer nu je benen iets op te tillen door je voet iets op te lichten. Met deze oefening merk je dat je voorste bovenbeenspier zich aanspant. Voor je achterdijbeenspier (ook wel hamstrings geheten) kan je fijne oefeningen op YouTube vinden met een foamroller (waarmee je tegelijkertijd je grote bilspieren traint). 

Oefeningen die je overal kunt doen

Het beste is om oefeningen te vinden die je werkelijk overal kunt doen. Wist je dat je zelfs op je bureaustoel biloefeningen kunt doen? Hoe dit werkt? Span je bilspieren 30 seconden aan en ontspan ze dan weer. Probeer dit het liefst een paar keer per dag te doen. Het is alleen zaak om te onthouden dat je de oefening moet doen, dus tip is om dan overal post-its te hangen met een reminder. Plak er bijvoorbeeld eentje op je keukenkastje of op de spiegel in de badkamer. Dan word je eraan herinnerd als je aan het koken bent!

Doe squats en train meteen meer spiergroepen

Squats? Watsda? Nu je aan je billen wilt werken moet je wel weten wat squats zijn, want het is een verrekt goede oefening om je bilspieren te verstevigen! Niet voor niets wordt dit ‘’de koning der oefeningen’’ genoemd. Het mooie van deze oefening is, dat je er meerder spiergroepen tegelijk mee traint, waaronder dus ook je bovenbenen. Als je dan ook nog eens je armen mee beweegt kan je die ook meteen mee trainen. Je kunt het trouwens gewoon doen tijdens het televisiekijken. Ideaal! Bij squats moet je de voeten op schouderbreedte iets uit elkaar doen en je voeten ongeveer 30 graden naar buiten laten wijzen. Daarna ga je door je hurken. Wacht, we hebben een filmpje voor je zodat het gelijk duidelijk wordt wat een squat is. Doe je mee?
 

Ga traplopen!

Iets wat iedereen wel in huis heeft is een trap. Traplopen is een ideale manier om je bovenbenen en bilspieren te oefenen. Ga dus lekker zo vaak mogelijk met de trap en vergeet lekker ''per ongeluk expres'' wat dingen van beneden mee te nemen zodat je weer naar beneden en naar boven moet. Op deze manier zal je nooit meer balen als je eens wat extra heen en weer moet, leuke manier van omdenken! Enne…sta je in een parkeergarage en moet je met de lift omhoog, of bezoek je een kennis die heel hoog in een flat woont? Vermijd de lift en pak deze kans om op eigen kracht die etage te bereiken. Je zal uiteindelijk beloond worden met een amazing looking achterwerk!
 
Houd vol en wees geduldig
 
Het duurt zeker wel een dikke week voor je een beetje resultaat ziet en waarschijnlijk zelfs nog wel langer. Wees dus een beetje geduldig en geef niet te snel op. Wat erg motiverend werkt is om vanaf dag 1 een foto te nemen en herhaal dit elke week. Weken later kan je de foto's met elkaar vergelijken en je zult zien dat je echt verschil gaat zien. Wie weet durf je het wel op Instagram te zetten zodat anderen je ook kunnen aanmoedigen (en bewonderen) en volg anderen die net als jij werken aan een goed figuur. Nog een goede tip: verzamel foto's van vrouwen die billen hebben waavan jij droomt. Hang deze bijvoorbeeld in je klerenkast, het zal je eraan herinneren waarvoor je het allemaal doet. Je kant het!

Motiveer jezelf met een mooie nieuwe bikini

Ben je nu supergemotiveerd geraakt en wil je meer? Bekijk dan onderstaande video voor een uitgebreide work-out voor prachtige bikini-billen! Misschien krijg je wel zin om alvast een mooie bikini uit te zoeken die je aan wilt als je straks je ideale eindresultaat hebt behaald..het zal je ongelooflijk motiveren elke keer als je hem in je klerenkast ziet liggen.