Vaak moe? Voel je energieker met deze tips!

Kom in beweging, maar forceer het niet

Sporten is goed voor je lichaam en geest, dat is een feit. Ze zeggen ook wel eens: ''A healthy body is a healthy mind''. Maar te veel sporten kan te veel zijn voor je lichaam. Vooral afwisseling is belangrijk als het om sporten gaat. Als je te vaak dezelfde spiergroepen belast, krijg je snel een futloos gevoel. En die constante spierpijn wil ook niet helpen natuurlijk.. Ruil een lange work-out wat vaker in voor een wat kortere training, ga bijvoorbeeld eens twintiger minuten hardlopen in plaats van een uur.

 

Te weinig sporten is ook weer niet goed. Van sporten krijg je namelijk adrenaline, hierdoor zul jij je veel minder snel moe voelen en zal jij jouw dag heel wat energieker beginnen. Zorg ervoor dat je minimaal 2 keer sport in de week. Wees niet bang, dit hoeft niet ineens heel intensief te zijn! Begin eerst lekker met wandelen, fietsen of misschien zwemmen! Geen bikini meer? Wees niet bang! Zie snel onze collecties bikini's en badpakken.

 

 

 

Denk er vooral aan dat je doet waar jij je goed bij voelt! Het is vooral leuk om een sportmaatje te hebben, zo kun je elkaar lekker aanmoedigen en gaat te tijd sneller voorbij.

 

Tip: Las een wekelijkse youga of stretchsessie in. Dit is goed voor je spieren en is dé oplossing tegen stress!

Ga voor positiviteit!

Gooi je denkpatroon om! Stop met denken dat je zo moe bent, want hier word je namelijk alleen maar vermoeider van. Wat je denkt, ga je ook geloven.. ''So stay on the positive side!'' Stop met dingen doen die moeten en doe meer dingen die je leuk vindt. Probeer eens iets uit wat je nog niet eerder hebt geprobeerd, gooi je haar in de verf, lees dat boek dat je altijd al had willen lezen, en doorbreek je negatieve gedachtes! 

 

Ongezond met mate

Tuurlijk is het niet erg om af en toe van ongezonde dingen te genieten en een avondje alles te eten waar je ook maar zin in hebt. Doe dit alleen wel met mate! Gezond eten, en vooral genoeg groente en fruit eten is erg belangrijk. Je lichaam krijgt dan genoeg voedingstoffen binnen en kan optimaal zijn werk doen. Hallo energie!

 

Tip: Ook slapen is belangrijk. Zorg goed voor jezelf en ga op tijd naar bed, de uurtjes voor middernacht zijn de belangrijkste!

 

zaterdag 17 oktober 2015
Lisa Wolf
Herfst, energieker, niet meer futloos, sporten