Tips voor een mooi bikini figuur

Januari is alweer bijna voorbij en de zomer begint alweer te naderen..oh.haha..ja, ik weet het, dat is wel heel erg optimistisch, maar er zit toch wel een kleine kern van waarheid in toch? En ook al duurt het nog een paar maanden (ok...5 maanden nog), tóch wordt het weer tijd om rekening te houden met de mooie bikinidagen die er weer aan zitten te komen. Het is uitzonderlijk, maar ook in maart kan het 20 graden worden, dus hoog tijd om de december vetrolletjes er af te trainen. Of zit je met serieuze vetkwabben? Geen nood, je hebt, als je nu begint, nog genoeg tijd! We geven je 10 tips om de zomer bikini-proof tegemoet te treden. 

 

Tips voor een mooi bikini figuur

Tip 1: Stel je doel vast

Dit staat niet voor niets op nummer 1. Het belangrijkste om van die bank af te komen en dingen niet meer uit te stellen is om doelen te stellen voor jezelf. En houd deze doelen ook redelijk, overhaasten gaat niet werken. Spreek met jezelf af dat je elke dag 10.000 stappen gaat zetten. Of dat je minstens een half uur gaat wandelen. Als de kleine doelen lukken kan je ze een tandje hoger stellen, maar doe alles stap voor stap zodat je trots kunt blijven op jezelf.

Tip 2: Zoek voorbeelden

Zoek nu plaatjes en foto’s van mensen die jou voorbeeld gaan zijn. Of misschien heb je een foto van jezelf van een paar jaar geleden waar je nog een figuur had die je nu graag weer wilt hebben. Hang deze foto’s op een plek waar je elke dag minstens 2 keer komt. Bij de spiegel in de badkamer of aan de deur van je kledingkast. Zoek ook plaatjes van bikini’s en badpakken waar jij straks graag in gezien wilt worden en beloof jezelf dat je deze bij (een door jou gekozen) behaald doel mag kopen voor jezelf. Dit stimuleert namelijk enorm!

Tip 3: Let op je voeding

Je kan nog zo gaan trainen en hardlopen, het zal allemaal niet helpen als je niet op je eten gaat letten. Wat erin gaat, zal er echt weer af moeten. En als je veel traint ga je ook meer honger krijgen. Ga nooit met een hongerige maag boodschappen doen en stel je weekmenu van te voren samen, inclusief welke tussendoortjes je mag eten. Voor sommigen werkt het goed dat ze 6  dagen niet mogen snoepen en dat de zevende dag daar een uitzondering op vormt.  Het moet ook nog een beetje leuk blijven natuurlijk.

Tip 4: Laat suiker staan

Het is lastig, ik weet het, maar probeer eens zonder suiker te leven. Bewerkte suikers zorgen er namelijk voor dat vetten gemakkelijk in het lichaam worden opgeslagen. En dat wil je dus niet! Probeer dus zo min mogelijk van deze slechte suikers te eten en denk aan je doel! You can do it!

Tip 5: Beweeg minstens 30 minuten per dag

Ga minstens 6 dagen per week elke dag 30 tot 60 minuten bewegen. Wil je straks weer in je bikini passen dan is dit echt een must! Ga wandelen, fietsen, naar de sportschool, zwemmen. Doe iets wat je leuk vindt en wat je gemakkelijk af gaat, maar zorg er in elk geval voor dat je zo hard loopt of zwemt dat je nog net kan praten met iemand. Te hard trainen is ook weer niet goed, maar loop je op een sukkeldrafje dan zal je niet zo veel vet verbranden helaas.

Tip 6: Drink niet te veel calorieën

Ja, dat lees je goed. In frisdranken en limonades, wijn en bier zitten ontzettend veel calorieën. Drink liever een flesje water in plaats van een blikje sinas. Het bespaart je zo 200 calorieën. Had je niet gedacht hè?

Tip 7: Varieer met sporten

Zorg voor genoeg afwisseling. Als iets saai wordt na een tijdje houd je het niet vol, dus ben je het wandelen echt een beetje zat aan het worden, vraag dan een vriendin om samen te gaan zwemmen bijvoorbeeld. 

Tip 8: Maak een mooie playlist aan

Dit is een hele goede motivatie tip: zoek alle muziek met een lekkere beat en verzamel de aller-fijnste nummers in een speciale playlist voor als je gaat trainen. Muziek houdt je op de been als je het wat moeilijker krijgt en de ophitsende muziek zorgt voor net dat beetje extra energie.


Tip 9: Houd je vorderingen bij
 

Schaf een stappenteller aan. Of houd je vorderingen bij met een app zoals Runkeeper, waarmee je elke keer dat je gesport hebt je afstand, hartslag en bijvoorbeeld snelheid vastlegt. Zo ben je in competitie met jezelf en houd je je vorderingen goed bij. Het motiveert enorm als je ziet hoe je met de tijd beter en sneller wordt!

Tip 10: Beloon jezelf

Heb je een mijlpaal bereikt, beloon jezelf dan met een leuk cadeautje. Een nieuwe trendy bikini of een mooi nieuw badpak bijvoorbeeld, want daar doe je het uiteindelijk voor. De leukste bikini’s en overige zwemkleding vind je bij ons op de site en we hebben alvast een hele coole selectie voor je gemaakt. Scroll maar eens naar onderen en doe lekker veel inspiratie op. Enne..wees trots op jezelf!