Chasing the sun!

Ja meiden! Voor mijn part is de winter al voorbij hoor. Met de nieuwe lente/zomercollecties weer in de winkels en het lekkere weer van dit weekend ben ik alweer helemaal in de zomermood! Isn’t everyone? Nu alleen nog een bikini en het is helemaal perfect!

 

 

Lekker sporten

Natuurlijk wil je bij jouw perfecte bikini ook het perfecte lichaam. Daar kan ik je wel een stukje bij helpen. Nu het wat lekkerder weer wordt, zijn er zo veel meer mogelijkheden om een beetje af te vallen en tegelijkertijd ook een goede conditie op te bouwen. Ga lekker hardlopen in het bos of door de buurt. Maar hier is een tip: doe het wel met een speciaal hardloopschema, want we hebben er natuurlijk geen zin in dat je zo hard hebt gelopen dat je de volgende twee weken in bed moet liggen. Heb je een trampoline in je tuin? Spring er dan zo’n 30 minuten per dag op en je bent zo fit als een hoentje! Doe elke dag wat buik- en/of armspier oefeningen en het gaat je helemaal perfect af. Maar let op, doe ook dit met een schema, anders kun je de aankomende week amper meer bewegen. Ook met baantjes zwemmen gebruik je bijna al je spieren, dus ideaal om een perfect bikinilichaam te krijgen. Alleen is het vaak prettiger om dan een sportief badpak te dragen waarbij je je ook echt comfortabel kunt bewegen. Bekijk hiervoor eens de collectie van Speedo!

 

Lekker, maar gezond, eten

Maar niet alleen sporten zorgt voor een perfect lichaam. Eet en drink gezond, dat wil zeggen, drink zo vaak mogelijk water, dat is én beter voor je lichaam én beter voor je huid. Zo heb je twee vliegen in één klap! Maar stop ook met het fastfood, de snoepjes en de koekjes, want zonder dat je het doorhebt, heb je zo een heel bak leeg. Dit betekent natuurlijk niet dat je nooit meer snoepjes en/of koekjes mag, maar laat het (om te beginnen) zakken naar één koekje of snoepje per dag en ga dan in plaats van naar de snoepbak naar de fruitschaal. Gezond eten heeft alleen maar voordelen! Hieronder staan tien van de vele voordelen:

 

  1. Gezond gewicht: gezond eten en meer beweging, de ideale combinatie als je je gewicht optimaal wilt houden.
  2. Betere afweer tegen ziektes: een goede voeding met veel vitamines en mineralen is een steuntje in de rug voor je afweersysteem.
  3. Beter presteren: gezond eten betekent energie tanken voor je lichaam, zoveel energie dat je tot goede prestaties komt op je werk, op school of in je vrije tijd.
  4. Stress beter de baas: gezond eten kan helpen beter met stress om te gaan, met de juiste voeding voel je je bijvoorbeeld minder prikkelbaar.
  5. Goed voor je humeur: gezellig samen met familie of vrienden genieten van een gezonde maaltijd geeft een goed gevoel.
  6. Meer zin in bewegen: wie gezond eet, voelt zich lekkerder, daardoor krijg je meer energie en dus zin om extra te gaan bewegen.
  7. Er langer jong uitzien: gezonde voeding is dé manier om veroudering uit te stellen.
  8. Langer fit blijven: je spieren en botten blijven langer in conditie als je gezond eet, hierdoor blijf je langer fit, ook als je ouder wordt.
  9. Kans op ziektes verkleinen: gezond eten helpt mee het risico te verlagen op hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en kanker.
  10. Goed voorbeeld doet goed volgen: het goede voorbeeld geven is één van de beste manieren om bijvoorbeeld kinderen gezond te laten eten!

 

En ben je al van gedachte veranderd? Je hebt vast al een mooie bikini of badpak in gedachten waar jij dit perfecte lichaam wel voor kunt gebruiken of niet?