Afvallen na je zwangerschap doe je zo!

Zwanger zijn is heerlijk, tenminste, dat vond ik. Genieten van je dikke buik en het kleine wonder dat daar aan het groeien is. In het begin weet alleen jij het nog, maar na een paar maanden is het geen geheim meer: je buik wordt groter en groter (en groter en groooooter) en je knapt uit al je broeken, zwembroeken, jurken en jasjes. Zelfs mijn lievelingsbikini paste op een dag niet meer (ik was hoogzwanger in de zomer en er was niets lekkerders dan gewichtsloos in het water dobberen).  Het topje werd me door de groeiende borsten veel te krap en het bikinibroekje zat veel te laag onder mijn buik. Doordat ik last kreeg van een zwangerschapsstreep en striae ging ik op zoek naar een zwangerschapsbadpak
 
Afvallen na je zwangerschap doe je zo

Change of mind is all I need

Na de geboorte van mijn dochtertje kon ik de volgende zomer gelukkig mijn oude vertrouwde bikini weer uit de kast halen. Maar ik was helemaal niet happy met wat ik in de spiegel zag. Natuurlijk was ik er al wel aan gewend dat ik niet meer mijn oude killer-body had, maar het werd me toen pas pijnlijk duidelijk dat ik er toch wel iets voor moest doen om weer een mooi figuurtje te krijgen, of in elk geval een figuur waar ik me zelfverzekerder mee voelde. Ik hoef echt niet de slankste te zijn, maar ik wist ook wel dat ik stiekem ook een beetje te veel had gegeten en dat ik de zwangerschap al excuus gebruikte om niet helemaal nog in vorm te zijn. Ik had dus een change of mind nodig. 

Happy in mijn life deze zomer

Ik plakte een foto van mijn slankere zelf op mijn spiegel en ging googelen naar goede afval tips na een zwangerschap. En laat ik nu zo aardig zijn deze tips met je te delen. Ik ben zelf al een paar weken bezig en al houd ik me niet elke dag aan het lijstje, toch merk ik nu dat het werkt. En ik hoop straks met de zomer (ik heb nog een paar maanden) weer helemaal happy in mijn lijf te voelen. Ok, ik zal je niet langer laten wachten, hier komen te tips voor een slanker lichaam, ook als je niet zwanger bent geweest heb je er vast en zeker heel veel aan. 

Tips voor een bikini body na zwangerschap

  1. Wandel minstens elke dag een half uur stevig door. Of hey, wandel met je kindje in de wandelwagen! Check that out! Zorg in elk geval dat je langer wandelt dan 20 minuten want dan komt je lichaam in de verbrandingsmodes en ga je echt calorieën verbranden. And that’s what we want girls!
  2. Eet flink tijdens je ontbijt, lunch en avondeten. Dit klinkt tegenstrijdig, maar als je goed eet en dus goed vol zit heb je minder neiging om ongezonde tussendoortjes te gaan snacken. 
  3. Drink veel water. Dit helpt om af te vallen. Water helpt bij het afvoeren van afvalstoffen in je lichaam. En je snapt natuurlijk wel dat je frisdrank moet vermijden toch? ;)
  4. Beloon je beautiful zelf elke keer als je een doel hebt behaald en stel ook realtistische doelen. Stapje voor stapje kom je er wel. De beloning werkt echt als een goede stimulans. 
  5. Zet een knop om in je lichaam en ga het huishouden leuk vinden! Ga veel stofzuigen, loop meerder keren de trap of en af met de was, zeem de ramen, was je auto..wat zo fijn aan deze ‘’work-out’’ is, is dat het heel nuttig is. Je vangt namelijk 2 vliegen in 1 klap! Je valt er van af én je kan er een muziekje bij opzetten. Wat dacht je van een luisterboek op je ipod zodat je óók nog eens die derde vlieg vangt?!
Hopelijk heb je wat aan mijn tips! Heb jij nog meer tips laat ze me dan weten op onze facebookpagina! Zo helpen we elkaar aan een absoluut gorgeous ‘’mommy bikini body’’.  En tot die dromen we dat we straks de show stelen met onderstaande bikini’s.